fredag 5 november 2010

Glassätning med Hugo & fingerfärg =)

Igår så tog mamma och jag fram den kreativa ådran och gjorde handavtryck med fingerfärg. Jag tyckte att det var jätteroligt att sitta och måla på händerna och sen göra avtryck på pappret.

Jag har ju blivit en så stor tjej så jag kan allt själv just nu, så är det någon som skall måla på händerna så är det jag själv.



Om ni bara visste hur roligt det är och sitta och måla och dessutom faktiskt få kladda på fingrarna med färgen =) =) =)


I onsdags när vi kom från dagis så hade mamma varit och köpt glass. Dom tog vi med oss och åkte till Hugo med. Det blev glassfika och lek hos Hugo ett par timmar.


Två små glassmonster....=)


Här meckar vi med Hugos säng så att den funkar att sova i.....bra va =)
Nu har jag fått i mig pannkaka med både glass och hallonsylt. Egentligen ville jag bara ha glassen och sylten så det åt jag upp först, sen blev vi lite osams om självaste pannkakorna mamma och jag. Men hur det var så fick jag i mig dom iallafall.
Nu skall vi gå och lägga oss och vila en stund mamma och jag. Mamma skall ju jobba tre nätter nu så hon behöver vila hon med och det finns ju inget mysigare än att göra det tillsammans.
Kramelikram och trevlig helg.
ELLA

1 kommentar:

Kusinmonstrens mamma! sa...

Hej Ella!

Vet du att jag precis har sett två
små glassmonster.......och riktigt duktiga på hantverk är dom också.
Jag har två monster här hemma också!!:-)

Vilka jättefina kort mamma har gjort till dina fröknar!

Vi ses snart!