söndag 1 augusti 2010

kålmården & kalas hos Saga =)

Nu är vi varit hemma i en vecka men vi har varit på vift varje dag kan man säga.

Vi kom ju hem i måndags , i tisdags så var vi med Farfar, Margaretha & Lea på konkorre och tittade på alla djurarna som jag säger. Vi åkte karusell i bamse världen och det var jätteroligt.
Sen var vi inne hos getterna och klappade och matade dem.....
....elefanterna och savannen har jag helt missat på kålmården för då sover jag....jag brukar vara lätta att manövreras med för jag sover som en stock efter en dag där.

Här hjälper jag mamma att vispa ihop lite äggröra som vi skulle ha till frukost....ni lägger väl märke till att jag inte har någon blöja på mig utan TROSOR. Jag gör tom nr 2 på toaletten. Mamma och pappa säger att jag är jätteduktig.

Igår var vi på kalas hos min kusin Saga som fyllde två år igår lördag....jag hjälper henna att öppna lite paket. Snart är det min tur att fylla år och då får jag öppna alla paketen.
Självaste födelsedagsbarnen i egen hög person.....=)
På em grillades det korv hos födelsedagsbarnet och då passade jag på att sitta bredvid morfar =)

Nu åker mamma och jag med mormor & morfar till stugan igen för pappa skall jobba en vecka igen. Sen är mamma och pappa lediga samtidigt igen.....vi får väl se vad vi hittar på då men det blir väl en tur i husvagnen igen skulle jag tro.
Nej nu är det visst lunch och sen åker vi...men först så har mamma lovat en tur i safariparken på Kålmården innan vi drar till stugan igen.
Kram på er alla semesterfirare...
ELLA Bella Bus

Inga kommentarer: