lördag 24 juli 2010

Besök hos TOMTEN....minsann =)

Det är roligt med semester.....lite svårt att komma i säng på kvällarna bara men det får vi väl ta tag i när vi kommer hem till vardagen igen. Säger iallafall mamma och pappa. För mig är det helt okej att somna runt 23 tiden men inte för mamma och pappa tydligen =)

Nu har vi varit ute och campat i fem dagar. Jag tycker att det är jätteroligt att campa.

I förrgår så var vi på Orsa björnpark och tittade på björnar, vargar, tigrar men när vi kom till isbjörnarna så hade jag somnat. Man blir trött av att vara på utflykt.

Jag ritar lite i förtältet innan det är dags att åka på utflykt igen......

....ni kan inte ana vad vi var på för utflykt igår...jo vi var hos självaste TOMTEN och hälsade på så nu vet jag hur det ser ut där han bor, vill du oxå se det såkan du väl kolla in bilderna som följer:

Här är självaste TOMTENS hus.....det var jättefint hos honom.
Nu har vi smugit oss in till stor trollens hus....dom låg och sov så då passade jag på att låna en av deras stora stolar =)

Naturligtvis så fanns det en affär ovanför nissarnas verkstad dår det fanns en himla massa saker att köpa. Jag fastnade ju såklart vid detta fina slott.....undra vad prinsessan heter som bor här.....
.....och med en sådan fin säng så förstår man ju att prinsessan sover himla fint oxå.

Utanför kunde man köpa ballonger och jag valde en elefant ballong, visst är den fin.
Mamma köpte häxlotter och vann tredje pris.....jag fick välja och jag valde en josefin (delfin).

visst är det konstigt men jag trodde att alla häxor var som hon på tv "Häxan surtant" menar jag...men den här häxan var riktigt rolig.
Nu skall jag sova middag lite så...
....fortsatt trevlig helg på er.
KRAM ELLA

Inga kommentarer: