tisdag 15 mars 2011

Korvgrillning med magsjuka som följd =(

Tänkte att det var dags att uppdatera lite här igen.
Det har ju hänt lite sen jag skrev här sist.

Vi kan börja med första helgen i mars då lördagen bjöd på strålande sol...då passade vi på att gå ut på tomten och grilla kort. Inte min favorit men roligt är det att vara ute iallafall.

Snön har sjunkit undan så pass att man kan komma in i lekstugan utan problem och det har jag längtat efter kan jag säga.


=) =) =)
Festis det är gott.


Korv är ju oxå gott (ibland).

Senare på kvällen när jag lagt mig och sovit ett par timmar kräktes jag i mamma & pappas säng =(.......mamma och jag satt uppe vid tv´n tills klockan var 01:40 då hade jag somnat sittandes i soffan. Dagen efter kändes det rätt okej och jag lekte som vanligt men var inte direkt sugen på något att äta.
Söndagen kom och gick likaså måndagen men sen på måndagkvällen så kom det en retur på magsjukan....i mammas & pappas säng igen såklart. Men sen var det bra för min del. Att sen mamma fick det på torsdagen får ni läsa om på hennes blogg.

När man har varit hemma i 1½ vecka fråndagis och bara sett mamma så blir ju livet lite långtråkigt så då brukar jag ta ut sakerna från mitt rum och leka i ett annat rum........

......för mig är det "inget konstigt alls" men mamma blir galen av att ha leksaker i hela huset säger hon. Men det bjuder jag på =) =) =)


Min stora passion är att dansa och då måste man ju ha danskläder på sig. Mina riktiga danskläder låg i tvätten denna gång så då får man hitta på lite.........
.....detta funkar oxå kan jag meddela =)


Idag är tanken att mamma och jag skall åka till stan och handla lite. Vi får väl se om vi vågar oss ut i folkvimlet för idag är pappa inte riktigt bra i magen.
Kramelikram
ELLA

2 kommentarer:

Moster Tussa sa...

Hej!
Har tänkt på er hela tiden och blev lite ledsen när jag såg fotot på dig där du sitter i soffan och ser jättesjuk ut, jag avundas er inte!
Själv har jag varit hemma med Lowe och Saga, båda i hög feber, hosta och snuva. Får se när det ger med sig. Vi får se när vi kan träffas igen! Du ser iallafall pigg och kry ut nu. Ta hand om dig själv, mamma och pappa i fjällen.
Pussar och kramar i massor från moster.

Farmor sa...

Hej! Visst är det mysigt med korvgrillning, men inte med magsjuka som följd! Var säkert bara en tillfällighet och ni kan säkert grilla igen när ni befinner er i fjällen. Önskar Er en riktigt skön kortsemester! Soliga hälsningar.