torsdag 18 mars 2010

Magsjuka =( =( =(

Ja vad säger man...någon gång skall ju vara den första. Idag var just en sådan gång, jag har kräkts idag =) =) =)

Vi börjar med att jag sov hos mamma och pappa inatt, kl 03:45 i morse vaknade mamma och pappa av att jag hostade och rapade helt plötsligt....mamma sa att det lät ungefär som när man får en kallsup i vattnet. Mamma bara stutsade upp och hämtade hink och så vidare....men det kom inget så vi la oss igen men somnade nog inte om eftersom jag hostade hela tiden. Så mamma och jag gick upp....mamma grejade lite i köket och jag fick äran att titta på tv`n.

Men efter ett tag så hörde mamm att allt inte stod rätt till så hon hämtade hinken och mycket riktigt så kom det. Jag kräktes nog en 5-6 ggr i allafall men det var mest galla som kom och inget riktigt kräks (nu var jag riktigt detaljerad). Pappa däremot kräktes ordentligt fast bara en gång.....sen har han varit däckade hela dagen.

Behöver jag säga att det går magsjuka just på min avdelning på dagis. Nu är mamma lite orolig för att hon skall få det...hon jobbar ju i helgen och det vore väl synd om hon skulle åka på det då.

Dagen i bildformat kommer här:

Kl: 05:07 har just satt mig vid tv´n.

Kl: 06:03 och jag har kräkt 2 ggr.

Kl: 07:56 äntligen somnat en stund.

Kl: 16:52 har hunnit duscha, fått rena kläder och faktiskt fått i mig 2 muggar saftsoppa och fått behålla dom.....tjoho....man blir trött av att vara kräkssjuk. Sov säkert i 2 ½ timmar.

Kl: 19:58 ett litet missöde i blöjan gjorde att jag fick byta kläder igen......men jag är pigg och glad och har dukat till middag i mitt rum.....Jag bjuder på bokstavskex, potatismos, Hello Kitty glasspinnar och trätårta. Har hört att man skall börja väldigt lätt efter att man varit kräksjuk.......=)

Kl: 20:01 våran lilla Ella är som vanligt igen.

Man kan väl säg att det var en lindrig form av magsjuka som Pappa och jag drabbades av. Nu håller vi tummarna att mamma klarar sig helt och hållet.
Tjingeling på er
ELLA



2 kommentarer:

Kusinerna sa...

Stackars lilla Ella..... att vara sjuk är inte roligt..... att vara kräksjuk är absolut inget roligt!!
Skönt att du iallafall mår bättre nu. Många kramar ( på långt avstånd) från Lowe och Saga

Mormor sa...

Hej Lilla Ella!
Vad roligt det var att få träffa Dig igen efter allt kräks och annat
smått och "gott". Nu blir det som vanligt igen.
Puss o Kram från Mormor.