tisdag 8 juni 2010

Kålmården =)

I lördags så var vi på Kålmårdens djurpark, och med oss hade vi moster Tussa, morbror Claes och kusinerna Lowe & Saga. Det var spännande. Fast inte djuren så mycket utam mest allt annat runt omkring.,,,så som alla fattenfall och brunnar och för att inte tala om alla klätterställningar i Bamses värld. Dom var roliga som tur var så var Bamse själv inte där för då hade jag nog blivit jätterädd.

Tyvärr så var det inte så mycket djur ute......och dom som var ute låg och flämtade i skuggan så man såg dom knappt. Men vi fick i allafall åka bil med Lowe och det var det roligaste på hela dagen =)

Här står Pappa och morbror i kö till bilarna.......
......Lowe körde riktigt bra....han blir en bra bilförare vad det lider

Efter bilturen så var vi inne hos getterna och det var jätteroligt......om man törst sätta sig riktigt nära och klappa vill säga....jag höll mig på behörigt avstånd, man kan ju aldrig så noga veta omdom är snälla eller inte.


Vi skulle ju se det djuret jag har pratat mest om sen sist vi var på Kålmården, nämligen "josefinernana".....med översätting blir det delfinerna.
Men dom fanns inte i lagunen som mamma trodde utan i uppvisningsbassängen och där får man inte vara mellan showerna så vi fick titta på sälarna istället och det var nästan lika roligt.

Idag skulle jag ha gått till dagis igen men igår så hade jag lite feber igen så mamma fick vara hemma med mig igen. Solen skiner inte idag så vi skall bara ta det lugnt mamma och jag.
Ha en bra dag =)
Kramelikram
ELLA

Inga kommentarer: