onsdag 30 juni 2010

Midsommar på landet =)

Så var midsommar över för denna gång......tänk att det är ett helt år till nästa gång.

Vi firade i allafall midsommar nere i stugan som vi brukar göra. Mormor, morfar, moster, morbror & kusinerna Lowe och Saga var oxå där. Mamma hade ju jobbat natten till midsommarafton så när hon kom hem kl 07:30så packade vi in oss i bilen och åkte ner till landet. Jag själv vaknade kl 05:00 den morgonen så jag var lite trött på em men jag ville inte sova så det blev till att gå och lägga sig tidigt den kvällen.

Här kommer min midsommarafton i bilder:

Väl nere på landet så började vi med att åka lövade grållar som vi alltid gör på midsommarafton...i år var det nog 9 st grållar som var med. Spännande men samtidigt lite läskigt......

......moster Tussa hade gjort såååå fina kransar till oss barn så det blev fotografering på trappen med kransarna på......
.....om vi pussar Lowe så kanske det kommer en varsinn liten prins till oss.....
.....det är svårt att sitta stilla när man är liten.

Självklart så passade vi på att bada i våran fina pool som vi har nere på landet.
Har varit på dagis nu två dagar men nu är jag ledig retsen av veckan och imorgon så skall vi nog åka till mammas bästa kompis Pernilla i Linköping och titta på deras nya hus.

Nej nu säger mamma att det är dags att äta så då är det väl bäst att sluta skriva och gå och äta, grillat kött och potatis i ung står det på menyn ikväll.

Tjingeling
ELLA

Inga kommentarer: