torsdag 4 februari 2010

Plåster, spruta, mumin, Pippi &..........

Hoppsan vad länge det var sen jag skrev något här.....det skall jag ändra på just nu.

Det händer så mycket hela tiden men jaf skall försöka komma ihåg vad som hänt sen jag skrev här sist. Först måste jag ju berätta om att min min lilla Molly som ramlade ur soffan en kväll och slog sig på exakt samma ställa som jag hade gjort tidigare på dagen....men det gick bra...mamma lagade henne med lite plåster, oxå dompå samma ställa som jag hade mina.....snacka om otur.





Plåstrena undersöktes & jämfördes en lång stund vill jag lova =)

Mormor kom förbi en dag med lite Mumin kläder som hon köpt när hon var på stan......jag blev jätteglad för mumin tycker jag ju om......och det bästa var det där 5-packet med trosor. Jag provade allihopa helt själv, sen provade vi en dag hos mormor och morfar att vara utan blöja och ha trosor istället men det blev inte någon jätte lycka direkt.....mamma säger att vi nog skall vänta tills det är lite varmare ute. Men jag kissar på toaletten och pottan lite nu och då....så lite framåt går det i allafall =)



...strl 86/92 dom är pyttesmå)

Förra veckan tog mamma och jag med oss mormor och morfar och åkte till Eskilstuna över dagen...vi var och köpte ett Pippi Långstrump hus till mig (från Blocket)......det var en massa grejer med till huset och allt gick på lika mycket som vad bara huset skulle ha kostat (400 :-). När vi kom hem till Nyköping igen så åkte vi och tog influensavaccinspruta...oj långt ord...numero 2 och jag var jätteduktig och sa nästan ingenting....Väl hemma i Stigtomta så tvättade mamma av Pippi huset så att jag kunde leka med det. Jag lekte med det resten av kvällen......

......supernöjd...

Med sprutan så kommer det feber säger dom som vet......och det hade jag dagen efter såklart.
som tur var var den inte så hög som efter spruta nr 1 och denna gång gick det över tills dagen efter.....så nu är allt bara frid och fröjd igen.
KRAM KRAM
ELLA

Inga kommentarer: